Khamis, 17 Disember 2015

Entri 3: Greenhills yeay!


Teks: Fauziah Mahmod
Foto: Carian Google & Simpanan Peribadi

Ini yang paling saya suka. Saya percaya ramai yang suka juga. He!he! Seperti ramai yang sedia maklum Filipina sangat terkenal dengan hasil mutiaranya. Kalau datang ke Filipina, jangan lupa singgah ke Greenhills Shopping Center.



Dari pangsapuri kami di Salcedo Village kami menaiki teksi ke Greenhills yang terletak di San Juan. Perjalanan mengambil masa lebih kurang setengah jam, mujur tiada kesesakan jalan raya ketika itu. Sampai disana, saya melihat pelbagai barangan yang dijual seperti beg tangan, selendang, kasut dan sebagainya. Mutiara ? Beratus-ratus "booth" yang menjual mutiara disini. Saya jamin kalori akan banyak terbakar bila berjalan dari satu kedai ke kedai yang lain melihat mutiara. Rambang mata dibuatnya!

Pelbagai jenis, saiz dan warna mutiara yang dapat dilihat disini. Harganya juga pelbagai  dan berpatutan mengikut gred mutiara,saiz dan bahan ikatnya seperti emas, perak dan sebagainya. Greenhills memang menjadi tempat tumpuan pelancong disini.Terdapat banyak pilihan keronsang,cincin, rantai, gelang tangan , subang dan sebagainya.Sedikit kecewa tidak dapat berlama-lama mencuci mata, kerana si kecil berdua ini sudah bagai cacing kepanasan.











InsyaAllah, sedikit masa lagi akan saya bawakan si cantik manis ini ke Malaysia untuk rakan- rakan sekelian . Saya masih dalam fasa menyiapkan kedai online saya untuk memasarkan hasil laut ini.

Doakan saya..

Wassalam



Tiada ulasan:

Catat Ulasan