Jumaat, 1 Januari 2016

Entri 14 : Salam Tahun Baru dari Makati, Filipina!!

Teks: Fauziah Mahmod
Foto: Carian Google

Salam Tahun Baru dari Makati!! Sudah sampai ke penghujung 2015. 2016 akan menjelang tiba, episod tahun baru akan bermula bagi semua . Pasti sudah terpasak di hati apa yang akan dilakukan sepanjang 2016 nanti.

Di Makati, persiapan tahun barunya meriah. Lampu-lampu berwarna, hiasan pelbagai bentuk menghiasi sepanjang jalanraya. Kami menerima jemputan ke Hotel Heritage , untuk sambutan tahun baru ini. Hotel Heritage ini terletak di Pasay . Kami membawa anak- anak bersama, tetapi kami menjangka tidak akan sampai ke detik 12 malam, kerana biasanya si abang akan terlena paling lewat pada pukul 9 malam.

Sampai di Hotel Heritage, lebih kurang pukul 8 malam. Pelbagai juadah disediakan, seperti sushi, nasi ayam hainan, kek, aiskrim, kuih-muih dan sebagainya. Berbual sebentar dengan tetamu yang hadir, melayan anak-anak menjamah aiskrim kegemaran masing masing.  Disatu sudut di Hotel Heritage terdapat "Santa Workshop", di mana terdapat patung-patung orang kerdil dan berkonsepkan Krismas.

Seperti dijangka, abang sudah pun melelapkan mata dikerusinya . Tepat pukul 9.30 malam kami meminta diri kerana si adik pula sudah mula mengantuk. Kami sampai dirumah, lebih kurang pukul 10 malam. Tertidur, dan tepat pukul 12 saya terdengar dentuman bunga api di sana-sini. Sambutan tahun baru  agak signifikan maknanya kepada sesetengah individu.Tetapi pada saya, berusaha melaksanakan apa yang dimpikan adalah lebih penting.

Selamat tahun baru semua. Semoga apa yang dicita-citakan akan menjadi kenyataan.

Wassalam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan