Ahad, 10 Januari 2016

Entri 20 : Isnin yang bersemangat!

Teks:Fauziah Mahmod
Foto: Carian Google




Beberapa hari lagi, akan masuk pertengahan Januari, 2016. Masa yang pantas meninggalkan kita.
Di Makati, cuaca panas sekitar 31darjah celcius disini. Saya juga sudah lama tidak ke taman "Salcedo Park" kerana urusan pindah rumah.

Seminggu abang bersekolah, saya melihat dia gembira.Tetapi agak kepenatan, kerana sesi persekolahan berakhir pada 2.30 petang. Menaiki van sekolah, biasanya abang akan sampai ke rumah pada pukul 3.40 petang. Kami harus mengqada' sesi mengajinya yang banyak ditinggalkan sejak 2 minggu kebelakangan ini. Bersekolah di sekolah antarabangsa ada kelebihannya, tetapi pada pendapat saya ibubapa juga harus kuat dalam membimbing anak-anak tentang pendidikan agama. Ini betul-betul cabaran buat kami.

Si adik, berseorangan apabila abang ke sekolah. Saya masih dalam usaha mengajarnya menulis, dan mengenal nombor sebagai persediaan untuk bersekolah pada tahun hadapan. Ada rakan kami yang akan sampai ke Filipina ini pada bulan Februari akan akan datang. Saya sudah siapkan senarai barangan yang mahu dikirim dari Malaysia. Keropok ikan, sudah pasti!

Isnin yang bersemangat, saya sedang menambahbaik blog Homestay Rumah Inap Iman saya. Semoga momentum Isnin dan hari-hari lain akan sentiasa begini, bersemangat dan produktif!

Wassalam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan